tirsdag den 5. maj 2009

tæt på Camillas hverdag

Mandag var jeg med på uni, da Camilla skulle ta en midtvejs-prøve. Universitet har faste vagter, som kontrollerer at kun studerende kommer ind. Heldigvis fik jeg lov som "moderen" til at lugte lidt til atmosfæren. Interiør i 50er look - med enkelte møbler, som er lidt mere moderne. Undervisninglokaler med vinduer ud til mange lange gange, så man kan se professorer undervise og elever lytte og skrive opmærksomt. Fandt mig en veranda med udsigt over byens tage mens jeg ventede de halvanden time prøven varede. Nød kaffe fra kantinen og igen Leif Davidsen:på udkig efter Hemingway- og stjålne blikke fra de studerende, som brugte terassen som rygerum. Ja hva fanden laver en midaldrende kvinde lige på deres uni??? hun ligner sgu ikke en professor!!!
Bagefter poweshoppede vi i den bydel, hvor Camilla normalt bor og fik snakket lidt med de andre RUC studerende. Det var dejligt at se Camillas lejlighed, hvor hun bor sammen med 2 andre danske piger. Noget gammel men hyggelig lejlighed. Powershoppingen endte med at vi fik købt vores forsinkede fødselsdagsgaver, Camilla Calvin Klein undertøj, skindtaske mens jeg "nøjedes" med et par lækre skindhandsker.

Ingen kommentarer: