tirsdag den 5. maj 2009

Tricktyverier og tæt på øvrigheden i B. A,

Søndag formiddag blev jeg udsat for et tricktyveri på vej hjem fra en halv times alene gåtur. (Camilla skulle lige læse op til en prøve). Et yngre turistligenende par sae jeg havde ryggen fyldt med noget skidt - nu sku de nok hjælpe mig med at tørre det af. 1-2 - 3 var det gjort og da jeg gik videre var mine lommer tomme - ingen visakort, penge (kun 100 kr) og telefon. Hvilken flad fornemmelse!!! Det viser sig at det er organiserede folk, som udfører disse tyverier, så politiet er opmærksom.
Vi fandt en turistpolitistation i Lonely Planet Buenes Aires og gik derhen madag. Desværre var il commisario på patrulje, så "kom igen om 1 time" - tilbage igen - "nej når det var foregået i den park, så var det den lokale station vi sku bruge :=)"
Mandag aften fandt vi så politistationen - 6-7 personer konferede om vores problem, (betjente med lækkert hår og diverse "sildesalat" på ærmer og bryst) mens andre blev betjent. Der sku osse være tid til at kindkysse kolleger, som fik fri, så efter 1 time med forklaringer på spansk. Ja, Camilla taler spansk "som en flydende indfødt" - dyb respekt!!! fik vi udfyldt formularen til mit forsikringsselskab. Oplysninger som min fars navn og min mors (Camilla: jamen hun er død!! grin fra Il Commisario - det var lige meget) - og var jeg single, da jeg jo havde min fars efternavn??? således beriget med indtryk fra det argentinske politi gik vi ud og spiste den største og tykkeste bøf jeg har sat tænderne i - og rødvin fra Mendoza!!!

2 kommentarer:

Erik Elkjær Koch sagde ...

Det er godt nok surt!!! Men bøf og rødvin kan hjælpe på meget. Og du får da oplevet noget.

Jan Holmquist sagde ...

Øv for en dum oplevelse... Jeg er enig med Erik i at bøf og rødvin er en god måde at dreje ind på noget positivt igen. Fortsat god tur!!